Filstedvejens Skoles fundament og kernefortælling 2022

Filstedvejens Skoles fundament

• Vi giver enhver elev mulighed for at udvikle sig og blive udfordret i sit eget tempo – så alle elever indfrier deres fulde læringspotentiale.
  • Vi er en rummelig og mangfoldig skole, som sætter en ære i, at alle er en del af fællesskabet. Skolen er fuld af imødekommende voksne, hvis fornemste opgave er, at alle elever bliver set og hørt, både fagligt og socialt.
  • Vi arbejder kontinuerligt for at styrke skole/hjem-samarbejdet med tillidsfuld dialog i højsædet.
  • Vi er bevidste om, at vi uddanner til livet, og det gør vi gennem aktive læringsmiljøer, hvor alle gør sig umage.
  • Vi er en skole, der gennem oplevelser og traditioner skaber et lærerigt miljø, som er rart at være i og som indgyder mod på, at deltage aktivt i undervisningen.
  • Vi ønsker sammen at skabe og bibeholde et godt arbejdsmiljø, så alle oplever, at vi har den bedste skole og arbejdsplads.

Kernefortælling

På Filstedvejens skole er vi fælles om den bedste skoletid.
På Filstedvejens Skole er vores fælles mål at give alle elever mulighed for, at lære nyt gennem inspirerende undervisning og pædagogik. Vi har tradition for at være nysgerrige, og vi er ivrige efter at udforske og tilegne os ny viden, så vi kan videreudvikle vores fælles skole. Vi ønsker at skabe den bedst tænkelige skoletid, så alle elever har alle forudsætninger for at indfri eget læringspotentiale.

Tryghed og trivsel giver ro til at lære.
Alle elever har brug for trygge rammer for at kunne udvikle sig. Fra start til slut er vores fokus at styrke alle elever både fagligt, personligt og socialt. Vi gør os alle umage for at skabe en rummelig skole, hvor man er tryg og glad for at være - for så lærer man nemlig bedst!

Fællesskab gør os stærke.
Et vigtigt mål for vores skole er, at vi gør tingene i fællesskab. Vi prioriterer at mødes om positive oplevelser, som skaber sammenhold på tværs og giver gode minder. Det gør vi på torvet, som ligger midt i skolen og er vores samlingspunkt for sang, musik og kreativ leg. Vi ser det som en fælles opgave at skabe en god stemning og bidrage positivt til fællesskabet.

Alle kan lære noget af andre.
På Filstedvejens Skole rummer vi hinandens forskellighed: Vi mødes på lige fod og giver alle rum til at udfolde sig. Vi har stor respekt for mangfoldigheden og det faktum, at vi er gode til forskellige ting, og at alle har noget at bidrage med.

Godkendt af skolebestyrelsen, 17.01.23